Rajtrács

Wolff: A Forma-1-nek “tanulnia” kell az Alonso show-ból

A múlt hétvégén nem a verseny okozta a legnagyobb lelkesedést a Forma-1-es idényzáró hétvégén Abu Dhabiban, hanem az a bemutató, amelyen Fernando Alonso egy 2005-ös Renault R25-tel körözött.

Amikor Alonso 2006-os világbajnok autójával teljesített bemutató köreiről kérdezték a Mercedes csapatfőnökét, Toto Wolff nem kertelt: “Egyetértek azzal, hogy az autó rendkívül látványos. Nagyon mozgékony volt, elég kicsi, 150 kilogrammal könnyebb mint a mai kocsik, és sikoltozik a motorja” – mondja.

A tévés képeket nézve úgy tűnt, hogy sokkal gyorsabban megy (mint a jelenlegi autók; a szerkesztő megjegyzése). Tehát van mit tanulni. Azt hiszem, mindig van mit tanulni. ” Wolff azonban azt is hangsúlyozta, hogy a szimpla belsőégésű motoros technika, egyszerűen már nem illik bele a modern autósportba.

Wolff: A Renault R25 már nem korszerű

A V10-es motorral ellátott autó a múlt emléke, amikor a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése még nem volt napirenden, és nem volt elektromos hajtás. Jelenleg már új korszakba léptünk, és ez kompromisszumokat is jelent. “– emlékszik a csapatfőnök a Forma-1 trend-változási céljaira.

E kompromisszumok egyike az, hogy átgondoljuk, milyen következtetéseket vonhatunk le Alonso bemutatójáról: “Most elemeznünk kell: Mi olyan vonzó? Az akusztikai és vizuális élmény vonzóvá teszi? De még a hang nélkül is még mindig nagyon jól nézett ki, akkor miért van ez? “

A sportág alakítói vagyunk, és mindenhol fejlődnünk kell. De úgy gondolom, hogy mindannyian, beleértve a Forma-1-et és a csapatunk mérnökeit is, meg fogjuk vizsgálni, mit tehetünk” – biztosította Wolff.

Fel