A 2018-as szezon egyik nagy kérdése az lesz, hogy tud e még jobban feljebb lépni az Alfa Romeo Sauber gárdája a világbajnoki tabellán.
2017 a Sauber csapat egyik legsikertelenebb éve volt, a kocsi a szezon során egyre hátrébb esett a mezőnyben, a teljes szezon során csak mindössze öt kínkeserves világbajnoki pontot tudtak megszerezni.. A következő esztendőben új befektető érkezett, aki gyakorlatilag teljesen újjászervezte a csapatot. Felbontotta a Hondával kötött motorszállítói szerződést és ugyanezt megkötötte a Ferrarival. Közben a csapathoz került Frederic Vasseur, majd Charles Leclerc. Nagyon szoros technikai kapcsolatot alakítottak ki a Scuderiával, gyakorlatilag fiókcsapatává váltak a Ferrarinak. 2018-ban már 48 pontot sikerült összehozni a pontversenyben és ez már vonzóvá tette a csapatot a jobbnál jobb mérnökök és versenyzők körében is. 2019-ben érkezett Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi pilótának, ami már azt sejteti, hogy valami készül a svájci hegyekben.

„Hogyan sikerült feltámasztani a csapatot poraiból? Rengeteg faktor játszott szerepet egy időben. Először is mindig az aktuálisan legújabb fejlesztésű Ferrari-motort kaptuk meg, ez máris hatalmas ugrás volt az előző évekhez képest, mind a motorteljesítmény, mind a motiváció szempontjából” – nyilatkozta Vasseur
Vasseur is arról beszélt, hogy a Ferrari motor teljesítménye mindig a legújabb fejlesztésű motor miatt komoly fejlődési tényező volt náluk.
„Harmadszor, az aerodinamikai részlegünket ötven új szakemberrel bővítettük, új felettesük Jan Monchaux lett. Negyedszer, remekül újjászerveztük a gárdát. Végül, de nem utolsósorban pedig az Alfa Romeóval kötött szövetség is rengeteget segít nekünk, nem kizárólag a pénz miatt. Sokkal láthatóbbá, vonzóbbá váltunk a lehetséges partnerek számára, új dinamikával vérteztük fel magunkat, ez pedig szintén óriási lökést adott a fejlődésünknek.
Két helyet javítottunk az összetettben, nem szerettünk volna ugyanott topogni, mint az elmúlt években. Ugyanakkor a tizedikről a nyolcadik helyre előrelépni kevésbé nehéz, mint például a nyolcadikról a hatodikra, vagy még inkább a hatodikról a negyedikre. Tudom, hogy minden egyes előrelépés egyre nehezebbé válik. Mindenképpen büszkék lehetünk a teljesítményünkre. A középmezőny elejére keveredtünk, pedig a 2019-es szezon kedvéért már jóval korábban abbahagytuk az idei autó fejlesztését.”

Vasseur szerint Kimi már most nagyon megszerette a kis csapatos hangulatot, és lehető legjobb visszajelzéseket adja a mérnököknek. Nyugodtan dolgoznak és felkészülten várhatják a téli teszteket.

Új hírek
-
Labdarúgás
/ 6 óra agoSzalai Attila megszerezte első gólját a Fenerbahcéban
Megszerezte első gólját a török élvonalban szereplő Fenerbahcéban Szalai Attila, az isztambuliak magyar válogatott...
-
Spanyol Foci
/ 12 óra agoLaporta: “Messi már gratulált nekem, és azt hiszem, maradni akar”
Joan Laporta nyerte a Barcelona elnökválasztását nagy fölénnyel a másik két jelölt előtt. Joan...
-
Kézilabda
/ 15 óra agoAz idény végén távozik a Szegedtől Dmitrij Zsitnyikov
Az idény végén elhagyja a MOL-Pick Szeged férfi kézilabdacsapatát és visszatér a lengyel Wisla...
-
Tenisz
/ 16 óra agoNői tenisz-világranglista – Változatlan élcsoport, Babos egy helyet rontott
A közvetlen élcsoportban nem történt változás a múlt hetet követően a női teniszezők világranglistáján....
-
Tenisz
/ 16 óra agoFérfi tenisz-világranglista – Fucsovics sokat javított, Djokovic csúcsdöntése
A rotterdami tornán vasárnap döntős Fucsovics Márton 13 helyet javítva a 46. pozícióba jött...
-
Sportműsor
/ 16 óra agoÉlő tv-sportközvetítések – Hétfő, kedd
A hétfői és keddi élő sportközvetítések a hazai televíziókban: március 8., hétfő: Sport 113.45: Lóverseny,...