Az F1-es új aerodinamikai szabályváltozások nem hoznak alapvető változásokat, hanem javítani fogják a showt, Így vélekedik a ránk váró szezonban történő autóépítési változásokról Pat Symonds a Williams volt technikai vezetője.
Symonds szerint az egyszerűbb első szárnyak, egyszerűbb első fékcsatorna, és szélesebb hátsó szárnyak az előzést és a szorosabb követést segítik elő a mezőnyben.

Ross Brawn szerint aki vezetője a technikai bizottságnak Symonds-szal együtt, úgy gondolja, hogy ebben szegmensben 20%-os javulást hozhat a szabályváltozás. Értelmezve Brawn elméletét egy 0,5 mp-es követési távolságból le tudnak faragni az előzési kísérlet megkezdése előtt kb. 0.1 mp-et. Ez mire lehet elég, szerintem nem sokra, mert inkább a gumik állapota fogja meghatározni, hogy egy autó milyen sikerrel fog megkísérelni egy-egy előzést. Azt gondolja az ember, hogy egy jóval egyszerűbb kiképzésű aerodinamikai alkalmazással közelebb jöhetnek majd a gyengébb csapatok a mezőny első tagjaihoz, de valószínűleg még jobban a motorerő fog dominálni. Ebben pedig a Mercedes és a Ferrari az élenjáró. Ekkora különbséget a Honda és a Renault minden faktort figyelembe véve nem fog tudni a két topcsapat motorjaihoz képest lefaragni, ilyen rövid idő alatt, tesztelési lehetőség nélkül.
A Forma-1-ben az új alkatrészek kifejlesztése óriási költségeket emészt fel. Helmut Marko szerint az ő új első szárnyrendszerünk kifejlesztése legalább 15 millió euróba fog kerülni, és mire eljön az első verseny, addigra egy teljesen új kerül fel, mert a tesztadatok és következő versenyhelyszín miatt figyelembe kell venni a pálya karakterisztikáját is. A Red Bull jól jöhet ki a szabályváltozásokból, azonban a Honda motor teljesítménye fogja meghatározni az új fejlesztési projekt sikerességét.

