Rajtrács

Fontos újítást vet be a Scuderia Szingapúrban

Az olasz csapat nem adja fel az F1-75 idei fejlesztését. A Paul Ricard-versenyhétvégén a Ferrari egy új padlólemezt mutatott be, amely az eleinte tapasztalt biztató jelek után, egyensúlyi problémákat és korai abroncskopást eredményezett. Az ázsiai versenyre a maranellói istálló egy új karosszériaalapot vet be, hogy az utcai pályán kisebb mértékben jelentkezzen a delfinhatás.

A Franciaországban használt padlólemez nem volt teljesen rossz irány, mert terhelés alatt jól teljesített az alkatrész, amit Sainz és Leclerc jó kanyarsebessége is jól bizonyított, de az ebből fakadó légellenállás, vagy az előrehaladás aerodinamikai ellenállása a mérések alapján mégis túlzónak bizonyult. Ez egy nagyon nehéz kompromisszum a mérnököknek, de megoldható a kombináció, mert a Red Bull a hátsó és első szárny valamint a gerendaszárny optimalizálásával megtalálta ezt a nagyon kényes egyensúlyt.

Fotó: FP

Fel