Forma 1-RAJTRÁCS MAGAZIN

Barcelona után: mit várhatunk, melyik csapat hol is tart?

Csütörtökkel bezárólag véget értek a barcelonai F1-es tesztek első napjai, folytatás jövő héten. Nézzünk vissza, hogy ezekből az eredményekből mire tudunk következtetni az előttünk álló szezonra vonatkozóan.

A teszt első hetében nagyon jó idő fogadta a száguldó cirkusz mezőnyét, az időjárás kegyes volt a csapatokhoz, és érdekes módon nagyon jó időket láthattunk. Nico Hülkenbergé volt a legjobb köridő, a Renault versenyzője 1.17.393-at autózott az utolsó napon. Ez az időeredmény kettő másodperccel jobb, mint Hamilton tavalyi első teszthéten futott legjobb köre. Vettel második teszten futott leggyorsabb köridejétől pedig mindössze kettő tizeddel maradt el. Nagyon furcsa ez, mert az előzetes számítások szerint 1,5 mp-es lassulás volt várható. ennek ellenére ez most gyorsulás és nagy mértékű.

Fotó: Twitter

A Mercedes csapata nem a gyors köröket hajszolta, sokkal inkább a megbízhatóságot és a hosszú távú körözést részesítették előnyben. Hamilton és Bottas összes köre volt a legtöbb amit csapat megtett a héten. A brit finn páros összességében 610 kört pakolt a W10-esbe. Legjobb köreiket is c4-es nem a leglágyabb gumikon érték el. Ki lehet jelenteni, hogy a Mercedes autója végig meg volt tankolva vagy a motorteljesítmény gomb enyhén szólva nem volt feltekerve.

Mindenki azt várja, hogy idén véget ér a Mercedes és Lewis Hamilton egyeduralma, azonban az első hét teszteredményeiből kiindulva erre még lehet, hogy várni kell.

A Ferrari csapata nagyon jól dolgozott a héten, és a szakemberek egyenesen olyan kijelentést tettek, hogy a Scuderia előnye legalább fél másodperc a riválisokkal szemben, és főleg a Mercedes autójánál. Egy biztos ők nagyon megbízhatóan köröztek és a versenyszimulációk is teljesen rendben voltak. Leclerc és Vettel erős párost fognak alkotni, de hogy kettőjük párharca mit tartogat ebben a szezonban, az nagyon kíváncsivá tesz minden rajongót. Egy nagyon fontos dolog van a jó VB szempontjából, hogy most tényleg nagyon közel van egymáshoz a Ferrari és a Mercedes és ez nagyon jó csatákat és érdekes versenyeket fog eredményezni.

Fotó: Twitter

A harmadik top csapat a Red Bull minden energiáját leköti a Honda motor minél hatékonyabb összehangolása az idei autójukkal. A Honda erőforrásainak megbízhatósága kulcskérdés lesz a Red Bull szezonjának sikerességében, és ez lesz az igazi erőpróba a két új partnernek. A Red Bullnak úgy kell fejlesztenie, hogy a megbízhatósági gondokat folyamatosan orvosolni tudják a japánokkal. Van egy év előnyük a fiók csapat miatt, aki már tavaly is használta az ázsiai rendszert. A Horner Marko vezető duó nagyon optimista az új motor miatt, már-már eufórikus hangulatról beszéltek. Nyugtával dicsérjük a napot, majd meglátjuk.

A Toro Rosso nagyon jó munkát végzett, és az egyik napon ők autózták a legjobb köridőt. Kvyat tapasztalt pilóta aki tavaly belelátott a Ferrari munkájába is, sokat tud segíteni a mérnököknek régi-új csapatánál, hogy az olasz vörös bikák még eredményesebbek legyenek. Látszik, hogy az alapok jók sok minden a Honda motor megbízhatóságán fog múlni Franz Tost csapatánál.

A Haas és McLaren nagyon sokat szenvedett a tesztek első hetében. Sok probléma hátráltatta mindkét csapatot. Az idén sem a McLaren és sem a Haas nem lesz a világbajnokság meghatározó csapata, az Alfa Romeo kapja már most azt a figyelmet amit eddig a Haas csapata eddig élvezett az anya cég Ferraritól. Ez nagyon jól lekövethető a teljesítmény romlásában és a svájci csapat felemelkedésében. Az Alfa Romeo-hoz nem véletlenül szerződött le Kimi Raikkönen, az ő menedzsmentje csak olyan helyre irányítja a finnt, ahol tovább fejlődhet az Iceman brand és nem fog leszerepelni védencük. Szóval nagy valószínűséggel az ex Sauber át fogja ugrani mindkét gárda autóját az erősorrendben. A McLaren autója már a tervezés fázisában sem mutatta azt a potenciált, amiben Fernando Alonso jó perspektívát látott volna. Nem véletlenül fordított hátat a McLaren projektnek Alonso, szóval az idén sem lesz ütőképes a Renault motoros brit versenygép.

A Racing Point csapata lehet a fekete ló a mezőnyben, mert az évekig tartó pénzügyi válság miatt, kevésbé és kisebb léptékben tudták tartani a fejlesztési versenyt a riválisokkal szemben. A Stroll család tulajdonlásával ez a gond most elhárulhat, és folyamatos fejlődéssel odaérhetnek a három top csapat mögé a szezon végére. A tesztek során ök is inkább a megbízhatóságot tartották szem előtt, hiányoztak az igazán gyors körök. A megtett körök számában sem alkottak túl maradandót. Perez összesen nem érte el a 100 kört, Stroll azonban a két nap alatt 151 kört autózott a katalán pályán. Teljesítményükkel csak a Williams csapatát tudták megelőzni.

A Williams kihagyott két és fél napot, és ez vissza fog ütni a szezonkezdetre.Hihetetlen mi folyik Groove-ban, egyre mélyebbre süllyed a patinás csapat és lassan már annak is örülni kell ha kigurulnak a pályára. Nem sok jót tartogat ez a csapat szurkolóinak a szezonkezdetre, pedig csak egy Mercedes motor dolgozik abban az autóban. Minden évben rengeteg szponzori pénzt hoznak a pilóták, nem is tehetséggel hanem vastag bukszával lehet ülést vásárolni tőlük. Az idei pilóta kettős talán más lesz Robert Kubicával, de egy nagyon gyenge verdával ő se sokat fog érni a VB pontversenyben. Szerintem megvan a szezon utolsó alakulata már az indulás előtt eldőlt ez.

AZ ELSŐ F1-es BARCELONAI TESZT ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA
1. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:17.393, 247 kör
2. Alexander Albon (thaiföldi, Toro Rosso) 1:17.637, 268 kör
3. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:17.704, 214 kör
4. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:17.762, 252 kör
5. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:17.785, 186 kör
6. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:17.857, 303 kör
7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:17.977, 307 kör
8. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:18.046, 295 kör
9. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:18.161, 303 kör
10. Lando Norris (brit, McLaren) 1:18.431, 236 kör
11. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1:18.558, 209 kör
12. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1:18.511, 251 kör
13. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:18.563, 134 kör
14. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:18.720, 125 kör
15. Pierre Gasly (francia, Red Bull) 1:18.780, 238 kör
16. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:18.787, 237 kör
17. Pietro Fittipaldi (brazil, Haas) 1:19.249, 61 kör
18. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 1:19.664, 151 kör
19. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:19.944, 97 kör
20. George Russell (brit, Williams) 1:20.997, 40 kör
21. Robert Kubica (lengyel, Williams) 1:21.542, 48 kör

Fel