A mai tesztnappal elindult a téli tesztsorozat második egyben utolsó etapja. Keddtől péntekig van lehetőségük a csapatoknak a gyakorlásra, edzésre újdonságok kipróbálására.
A mai nap Barcelonában hideg de napos idővel indult. A Ferrari csapatának most nem indult túl zökkenőmentesen a munka, Leclerc neve mellett csupán 6 megtett kör szerepelt három óra alatt. Az új Scuderia gép hűtő rendszerével akadtak problémák. Az ebédszünet előtt aztán Charles belehúzott és 29 kört rakott a kocsiba. Köridejei egyre jobbak voltak.
A Mercedes új első szárny rendszert tesztelt délelőtt. Erről itt írtunk.
F1, BARCELONA
MÁSODIK TÉLI TESZT, 1. NAP – ÁLLÁS 13 ÓRAKOR
1. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1:18.589, 56 kör
2. Pierre Gasly (francia, Red Bull) 1:18.647, 61 kör
3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:18.651, 29 kör
4. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 1:19.139, 44 kör
5. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:19.644, 84 kör
6. George Russell (brit, Williams) 1:19.662, 46 kör
7. Alexander Albon (thaiföldi, Toro Rosso) 1:19.689, 39 kör
8. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.322, 83 kör
9. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:20.348, 80 kör
10. Lando Norris (brit, McLaren) 1:22.306, 38 kör
11. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) délután tesztel
12. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) délután tesztel
13. Sebastian Vettel (német, Ferrari) délután tesztel
A Pirelli jelentése arról, hogy ki melyik abroncson érte el a legjobb köridejét.
A Haas dán versenyzője szépen rótta a köröket és az ebédig 84-szer hajtott át a célvonalon. Sokáig a Red Bullos Gasly vezetett, de 10 perccel a kockás zászló előtt Giovinazzi ment egy 1:18.589 -as köridőt és az pihenőre az élen tartotta az Alfát.
Csapata eddigi leggyorsabb körét futotta Lance Stroll és George Russell is: előbbi 1:19.139-cel a negyedik, utóbbi 1:19.662-vel a hatodik lett, miközben 46 kört tett meg.
Csupán 38 kört ért el és az időlista végén zárt Lando Norris, a brit szűk két órával a vége előtt kötött ki a kavicságyban a 3-as kanyarnál, amiért a piros zászló is érvénybe lépett. Az MCL34-es ezt követően már nem tért vissza a pályára a hivatalos ebédszünet kezdete előtt.
