Forma 1-RAJTRÁCS MAGAZIN

A tavalyi tesztekhez képest Raikkönen a nyertes

A tavalyi teszteredményeket összehasonlítva érdekes adatok jöttek ki, arról, hogy ki milyen aktívan tudta eltölteni a tavalyi és az idei tesztidőszakot.

A tesztelés a mai Forma-1-ben nagyon be van határolva és le van korlátozva, ezért nagyon fontosak, hogy a hivatalos téli és év közbeni gyakorlások minél aktívabban és eredményesebben teljenek el.

Ha összevetjük a csapatok és versenyzők, valamint az erőforrás rendszereket szállítók által abszolvált köröket a tavalyi tesztelési időszakhoz képest, jelentős eltéréseket láthatunk. A Speedweek.com szakportál statisztikai elemzést végzett ezekről a felvetésekről. Az időjárási körülmények sokkal kedvezőbben alakultak, mint tavaly, ennek ellenére hat sofőr is kevesebb kört tudott megtenni, mint tavaly ilyenkor.

A megtett körök számának változása 2018-hoz képest a versenyzők között:

Raikkönen: +211 kör
Hamilton: +182
Hülkenberg: +158
Kubica: +146
Grosjean: +93
Leclerc: +88
Ricciardo: +88
Sainz: +29
Magnussen: +21

Fotó: Twitter

Itt láthatjuk azokat akik kevesebbet tudtak körözni. Feltűnő, hogy Vettel a balesete miatt mennyi tesztkörtől esett el.

Stroll: -7
Gasly: -13
Verstappen: -25
Perez: -28
Bottas: -32
Vettel: -109

A konstruktőrök tekintetében a nagy nyertes a McLaren a tavalyi teszthez képest négy versenytávval több kört pakolt az új kocsiba. Ez még kifizetődhet a szezon eleji felkészülésben. A Williams azonban annyit bukott kb. mint amennyit a McLaren nyert.

McLaren: +274 kör
Haas: +176
Renault: +166
Mercedes: +150
Alfa Romeo (-Sauber): +136
Toro Rosso: +113
Ferrari: +68
Red Bull Racing: +50

Racing Point (korábban Force India): -86
Williams: -252

Az erőforrások tekintetében a Honda azzal, hogy most már kettő csapatot lát el motorral, hatalmasat lépett előre a tavalyi tesztidőszakhoz képest. A Mercedes pedig a Williams miatt csúszott vissza.

Honda: +946 kör
Ferrari: +379
Mercedes: -188
Renault: -343

Fel